Hankinta- ja toimittajahallinta Noventia

Noventia auttaa työskentelemään omien hankinnan tehtävien parissa entistä tehokkaammin

Noventia-palvelu on kehitetty hankinnan tarpeisiin. Palvelun monipuoliset työkalut tarjoavat tehokkaan tavan hoitaa hankintatyöhön kuuluvia tehtäviä. Työkalut ovat helppokäyttöisiä ja ne soveltuvat joustavasti hankintatoimen töihin yrityksen toimialasta riippumatta.

Noventia tarjotaan pilvipalveluna, joten tehtävien hoitaminen onnistuu helposti netin välityksellä. Hankintatiimin muodostama tieto tallentuu automaattisesti virtuaaliseen työtilaan oman yrityksen käyttäjien hyödynnettäväksi.

check icon

  Toimittajatiedot keskitetysti

Palvelun avulla yrityksen kaikkien toimittajien tiedot saadaan keskitetysti yhteen paikkaan. Tiedot voidaan kerätä toimittajilta itseltään, ylläpitää hankintatiimin toimesta tai integroida muista lähteistä.

check icon

  Tehokasta toimittajahallintaa

Palvelu auttaa muodostamaan selkeän tilannekuvan toimittajakunnasta. Toimittajien soveltuvuutta ja yhteistyön kehitystä voidaan kartoittaa helposti ja joustavasti omien tarpeiden mukaan. Kumppanien suorituskykyä voidaan seurata tehokkaiden sisäisten arviointien avulla.

check icon

  Sopimustilanne haltuun

Myös hankintasopimusten tiedot voidaan tallentaa muun kumppanitiedon yhteyteen. Näin ratkaisulla saadaan selkeä läpileikkaus hankintasopimusten kokonaistilanteesta. Työkalu muistuttaa päättyvistä sopimuksista, helpottaa ajantasaista raportointia ja auttaa löytämään mahdolliset puutteet isostakin sopimuskannasta.

check icon

  Selkeyttä kilpailutuksiin

Palvelu tarjoaa selkeä tavan edetä kilpailutustilanteissa aina alkuvaiheen kartoituksista lopullisiin hintaneuvotteluihin asti. Työkalut ovat hyvin joustavia ja soveltuvat niin palveluiden, urakoiden, raaka-aineiden kuin vaikkapa varaosienkin kilpailutuksiin – hankinnasta vastaava tiimi tai henkilö tuntevat oman kilpailutuksensa sisällön ja työkalu tukee kilpailutuksen toteutuksessa. Tutut kilpailutukset voidaan hoitaa tehokkaammin ja aikaa säästäen.

Sähköisen tarjouspyynnön kautta kaikki tarjoukset ovat samanmuotoisia. Prosessi on läpinäkyvä ja yhtäaikainen kaikille toimittajille. Etenemistä voidaan seurata ja tarvittaessa voidaan ohjata toimittajaa tarjouksen tekemisessä oikeaan suuntaan jo prosessin kuluessa, joka säästää aikaa. Mahdolliset muutokset voidaan tehdä suoraan tarjouspyyntöön ja tieto menee kaikille yhtä aikaa. Eniten omaa työntekoa nopeuttaa vertailu, koska sen saa suoraan järjestelmästä napin painalluksella."

 

Heidi Väre, Sourcing Manager (Lappset Group Oy Ltd)

Kello ikoni

 

 

Pääset nopeasti alkuun, sillä palvelu on heti käytettävissä

Aloittaminen hoituu hyvin helposti – avaamme asiakasyritykselle oman tilin, jonka jälkeen jälkeen käyttö voidaankin jo aloittaa vaikkapa toimittajahallinnan tai kilpailutusten parissa.

Työkalut ovat hyvin helppokäyttöisiä. Aiempaa kokemusta sähköisestä hankinnasta ei tarvita. Palvelu auttaa työskentelemään omien tehtävien parissa entistä tehokkaammin.

Mikäli kuitenkin käytön alkuvaiheessa haluaisit yhdessä ideoida, kuinka sähköisen hankinnan parhaat käytännöt voivat auttaa juuri sinun yritystäsi, ovat Noventia-palvelun asiakaspalvelijat mielellään apuna. Myös ammattitaitoinen Helpdeskimme palvelee myöhemmin työkalun käyttöön liittyvissä kysymyksissä.

Kuulisitko mielelläsi lisää?