Asiakastarina - TFO Virtual

Referenssi Torstai 11.1.2018

<tavoite>

Turun filharmoninen orkesteri on edelläkävijä innovatiivisten hankkeiden toteuttajana. TFO Virtualin tarkoituksena oli viedä musiikkielämystä seuraavalle tasolle livekokemuksesta virtuaaliseksi. Lähtökohtana oli tavoittaa uusia asiakasryhmiä sekä tarjota jo sitoutuneille konserttikävijöille uudenlainen ja nykyaikainen konserttikokemus, joka osallistaa asiakkaan reaaliaikaisesti ja antaa mahdollisuuden vaikuttaa taiteelliseen lopputulokseen. Vastaavaa ei ole Suomen orkestereissa ennen toteutettu. 

Turun filharmoninen orkesteri on ollut asiakkaanamme vuodesta 2014. Yhteistyö on sujunut saumattoman hyvin!

<toteutus>

Konserttisalin väri- ja valomaailma annettiin yleisön haltuun. Yleisön oli helppo äänestää kännykällä oman tuntemuksensa mukaan kolmesta väritunnelmasta. Äänestyksen tilanne oli nähtävillä sovelluksessa reaaliaikaisesti. Kun äänestystulos oli selvillä, valosuunnittelija vaihtoi valotilanteen eniten ääniä saaneeseen väriin. Konsertin lopuksi käyttäjä sai suosituksen hänelle sopivista kevään konserteista perustuen äänestyskäyttäytymiseensä. 

Nykyiselle sivustolle toteutettiin uusi äänestysosio, joka julkaistiin konserttien ajaksi. Osioon pääsi suoraosoitteella ja eri puolilta sivustoa. Myös tfo.fi:n visuaalista teemaa päivitettiin kampanjaa vastaavaksi. Toteutus tehtiin mahdollisimman yksinkertaiseksi orkesterin henkilökunnalle käyttää ja toiminnallisuus on sivustolla pysyvä, joten sitä voi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Sivusto on Drupal 7:llä tehty ja äänestysosio on oma sisältötyyppinsä.

Lue tarkemmin sinfoniasta, jossa TFO Virtual -sovellus pääsi vauhtiin!

Kysy lisätietoa

Minkä värisiä ovat epätoivoinen rakkaus, hullut unet ja tuomiopäivän kauhut?

Konserttisalin värimaailma muuttuu äänestystuloksen mukaan!

Asiakaspalaute

”Kiitos teille projektista! Teidän kanssa oli kiva työskennellä – kaikki sujui todella mutkattomasti.” -Paula Kahtola, TFO
Lippu

Ääniä 11 000 kappaletta

Kevään konserttien lipunmyynti käynnistyi erittäin vilkkaana ja TFO Virtualissa äänestäneille suositellut konsertit myytiin lähes loppuun.

Mitä muuta Citruksella on tehty?

Katso alta muita referenssejämme.